Voetreflextherapie

Voetreflex zone therapieAlle gebieden van de voet staan op een reflexmatige wijze in verband met het lichaam. Al vele eeuwen geleden wist men dat de voet een gevoelig reagerend knooppunt en een effectief uitgangspunt is voor therapeutische benadering.

Veel mensen reageren verbaasd en zelfs sceptisch op het behandelen van de voeten. Vooral als chronische of acute pijnen die op geen enkele manier in verband lijken te staan met de voeten, toch worden behandeld vanuit de voeten. Maar de voeten liegen nooit. Doet het pijn op de voet dan is er een blokkade, ook als we deze niet direct kunnen verklaren. Iets stagneert en dient aandacht te krijgen om de energiestroom mogelijk te maken.

De voetreflextherapie gaat uit van jarenlange ervaring en ontwikkelt zich nog steeds. Reflexologie is een therapie die uitgaat van het principe dat op de voeten reflexzones liggen, die corresponderen met alle organen, klieren, zenuwen en spieren van het lichaam én de wervelkolom. Met de speciale vinger/handtechniek behandelt de therapeut de reflexgebieden. De therapeut bewerkstelligt een reactie in dat deel van het lichaam, dat overeenkomt met de bewerkte reflexzone.

Reflexzonetherapie wordt toegepast bij vele vormen van chronische aandoeningen. Denk aan hoofdpijnen, rugpijnen, schouder/nek klachten, hormonale klachten. Reflextherapie kan bijzonder effectief zijn bij acute klachten en is meestal direct inzetbaar dit in tegenstelling tot andere therapievormen. Bij stress gerelateerde klachten, vermoeidheid, overspannenheid en als ondersteuning tijdens een burn out is voetreflextherapie zeer ontspannend en het trekt letterlijk de aandacht uit het hoofd en voert spanning af via de voeten.

Voetreflextherapie ondersteunt en bevordert een natuurlijk proces. Een meer gedetailleerde benadering van de voetreflextherapie is de neuroreflextherapie.

Neem contact op voor een behandeling